Dea. Nina Murashkina. Ornament Art Space.

Projects13.12.2018

“Dea” Nina Murashkina

The woman as primordial archetype, brimming with raw energy, like a voluble goddess (Dea) related to the lunar cycles, radiant of light, or obscure and submerged into deep waters, is the symbolic and compositional center of the works by Nina Murashkina.

The subjects are powerful and multiform women, who dominate the composition and catches the spectator’s attention without pathetic efforts, most of the times showing an archaic smile, which can also be related to the symbolic protection of the lipstick and to the obfuscation of the rational senses, to follow the passional impulse of the blood. (Sometimes the personages can be hard and sharp, riding and dominating the men, even holding the sword of a cold judgement)

As an actress who consciously plays a role in a tragicomic opera, the central character is conducted by the circumstances without holding resistance, either she is living an exaltation of movement and life (where flowers, angels and submissive obscure characters dance to the rhythm of an orgiastic swing), or the obscurity of a latent desire where rational senses are no longer useful and Eros and Thanatos get closer to each other.

The artist reaches to recreate an original universe, generated by its extremely feminine and passionate nature. The images of the unconscious emerge in a natural flow by a methodical, circular sense of drawing and composition, to reach a conclusion in the field of symbolism. The talent to connect with the divine part within every woman, and to express this secret garden in the most sincere way, together with a complete identification of life and work, is the center of the exhibition “Dea”.

Автор тексту Xavier Escala

Символічним та композиційним центром робіт Ніни Мурашкіної є жінка як первинний архетип, наповнений чистою енергією; як багатомовна богиня «Dea», невідривно пов’язана з місячними циклами, випромінююча світло чи макабрична, занурена в темні глибокі води підсвідомості.

Образи художниці – це чаруючі глядача жінки, які домінують в композиції та привертають увагу, в більшості показують «архаїчну посмішку» (*Архаїчна посмішка – особливий тип усмішки, що використовувався скульпторами грецької архаїки, особливо другої чверті VI ст. д.н.е. Вірогідно для того, щоб продемонструвати: предмет зображення – живий). Ц посмішка також може бути пов’язана з символічним захистом губної помади та з заплутуванням раціональних почуттів, слідуючи пасивному імпульсу крові. Іноді персонажі можуть бути жорстокими та гострими, сидячими зверху й домінуючими над чоловіками, що тримають меч холодного правосуддя.

Як актриса, яка свідомо грає роль в трагікомічній опері, центральний образ Ніни Мурашкіної слідує своєму нутру в розвитку сюжетів.

Персонаж проживає своє внутрішнє життя, в піднесеному русі, де квіти, янголи та підкорені один одному істоти танцюють у ритмі діонісійського танцю, передаючи приховане бажання. І раціональні почуття більше не діють, а Ерос та Танатос стають ближчими!

Ніна досягає возз’єднання оригінального Всесвіту, створеного її надзвичайно жіночою та пристрасною природою. Образи безсвідомого проявляються в органічному потоці за допомогою методичного, кругового малювання та композиції, що ведуть до чистого символізму.

Зв’язок з божественною частиною всередині кожної жінки і найщирішим вираженням цього «тайного саду» нарівні з повною ідентифікацією життя та творчості – є центром проекту DEA